Thinking your Digital Power

Digitale Strategie

Strategie kent veel betekenissen, maar altijd is duidelijk dat zonder weldoordacht plan, doelen nooit worden bereikt.

Voor Alion betekent digitale strategie 'het maken van een doordacht plan voor een of meerdere digitale oplossingen om de doelen van je merk zo effectief mogelijk mee te behalen'. In het kort: een goed plan om je doel mee te behalen.

Het resultaat van een digitale strategie is een weldoordacht concept voor je merk, website, app of campagne.

De vraag achter de vraag begrijpen

Als digital agency gaat Alion verder dan een gewone ‘websitebouwer’ of studio. We willen je merk namelijk écht helpen. Daarom stellen we aan het begin van een project veel vragen. Want achter elk verzoek zit altijd een probleem verscholen. Pas als we goed begrijpen wat de uitdaging van jouw merk is, kunnen we de beste oplossingen voor je doelgroep bedenken.

 

Een goed plan in vijf logische stappen

Of het nu gaat om een vraagstuk over branding, je website, of marketing, voor een goed resultaat werken we onze strategieën altijd op dezelfde bewezen manier uit. Daarom hebben we het Alion Strategisch Framework ontwikkeld. Hierin worden alle belangrijke inzichten, data, eisen en wensen onderzocht en als basis gebruikt voor het vinden van de juiste oplossing(en).

 

Het Alion Strategisch Framework doorloopt 5 stappen.

Onderzoek

Goed onderzoek zorgt voor een solide fundament voor ideegeneratie. Pas als we precies weten wat het probleem is, en vooral: waarom, kunnen we de juiste oplossingen voor de uitdaging(en) van je merk en je doelgroep bedenken.

 

Dat onderzoek doen we door verschillende tools in te zetten. We beoordelen beschikbare data, zowel van interne als externe bronnen. Houden interviews, doen desk research en user tests en gebruiken expert reviews.

 

 

Debrief

De volgende stap is het (her)formuleren van de opdracht. Door het onderzoek kunnen inzichten zijn gewijzigd, zodat een aangepaste opdracht een effectievere oplossing levert.

 

We leveren daarom altijd een heldere debrief op, met een beschrijving van de doelgroep, probleem- en doelstelling en een (meetbaar) pakket van eisen en wensen waar de beoogde oplossing aan moet voldoen.

 

 

Creatie

Met de nieuwe kennis ontwikkelen we meerdere scenario’s en oplossingsrichtingen. Dit is een creatief proces dat via brainstorms, schetsen, divergeren en convergeren tot oplossingen komt. Hierbij staat de eindgebruiker altijd centraal. Het programma van eisen en wensen helpt om objectief de waarde van een idee te kunnen beoordelen.

 

 

Validatie

De beste oplossing wordt door onze designers voorzien van een visueel design en kan worden gevalideerd met de doelgroep. Zo is de oplossing al geoptimaliseerd nog voordat de ontwikkeling ervan is gestart. Dan volgt de inschatting van de technische haalbaarheid, budget en planning. Het resultaat: een concept volgens plan!

 

 

Pitch

We presenteren de resultaten van ons denkwerk graag in een live meeting. In een bondige en heldere pitch laten we zien wat we hebben ontdekt en hoe we tot de beste oplossing zijn gekomen voor je merk én je doelgroep.

Op zoek naar een plan?

Neem contact op met onze strategen of accountmanagers, ze helpen je graag en goed verder!

Neem contact op
Niels Bovendeur

Niels Bovendeur

Managing Director

Daan Verberne

Daan Verberne

Sales & Account Director

Strategische cases
Artikelen over digital strategy