De kracht van uitleganimaties

Wat maakt uitleganimaties zo waardevol als communicatiemiddel? Waarom zou je (moeten) kiezen voor bewegend beeld in plaats van tekst?

Marijn Schell

Duidelijkheid

Een uitleganimatie legt complexe ideeën effectief uit. Op manier die eenvoudige te begrijpen is voor je doelgroep. Door je laten zien, in plaats van te vertellen, kun je veel meer duidelijkheid brengen. Het bekijken van een video is daarnaast een stuk interessanter dan het lezen van een stuk tekst.

Betrokkenheid 

Een uitleganimatie houdt je publiek betrokken en geïnteresseerd. Dat komt door het gebruik van beeld, geluid en een voice-over. Door ondertiteling toe te voegen kan de video ook zonder geluid afgespeeld worden of gemakkelijk vertaald worden naar andere talen.

Kort & krachtig

Een uitleganimatie brengt de boodschap het meest effectief over op een korte en bondige manier. Zo blijft de lengte van de uitleganimatie het best onder de 30 seconden. Hoe korter, hoe krachtiger.

Branding

De stijl van een uitleganimatie kan tot in de details worden vormgeven op basis van een bestaande huisstijl. Zo past een uitleganimatie naadloos in de branding van je merk. 

Sharing

Een uitleganimatie komt meestal in de vorm van een video bestand. Deze kan gemakkelijk geplaatst worden op de website maar is ook te delen op diverse social media kanalen. Ook voor de doelgroep is het makkelijker om deze weer onderling te delen.

Een uitleganimatie biedt veel waarde voor je doelgroep maar ook voor jezelf kun je deze op diverse manieren blijven inzetten. Kies bijvoorbeeld ervoor om een korte edit te maken en deze te gebruiken in een campagne.

Mogelijkheden bespreken?

Meer weten of met ons werken? Neem dan contact op met Niels.

Managing Partner

Niels Bovendeur

+31 (0) 152191650