Rijnmond Reclame
Meer resultaat voor Rijnmond Reclame
Het commerciële team van Rijnmond, de regionale omroep van Zuid Holland-Zuid (Rotterdam en omstreken) had een drietal uitdagingen op het gebied van hun marketing.
Een betere naam
De naam van de eerdere website 'Rijnmond in zaken' was onduidelijk voor de doelgroep. Het suggereerde iets dat het eigenlijk niet kon waarmaken: het zijn van een regionaal business platform. De naam staat af van het eigenlijke doel: het kundig adviseren over succesvol adverteren in de regio Rijnmond. Er is daarom behoefte aan een betere naam voor de website.
Aantrekkelijker website
De website Rijnmondinzaken.nl was het online platform van de sales afdeling van Rijnmond. Deze website scoorde echter zeer laag in onze TouchPoint Scan en dient verbeterd te worden op verschillende gebieden: de content moet beter aansluiten op de wensen en behoeften van de doelgroep, de techniek moet veiliger en sneller en de gebruikservaring moet laagdrempeliger en aantrekkelijker worden vormgegeven.
Meer en betere leads
Daarnaast was behoefte aan meer contactmomenten met beslissers bij bedrijven uit de doelgroep. Dit betekent een betere naamsbekendheid, een beter geïnformeerde doelgroep en een activatie zodat er meer en relevantere leads worden gegenereerd.
Integrale aanpak: de oplossing voor alle uitdagingen
Op basis van de analyse van de uitdagingen heeft Alion Rijnmond geholpen alle drie de uitdagingen succesvol aan te pakken. Centraal in de opdracht staat een nieuwe website met een nieuwe naam: Rijnmond Reclame. De website van Rijnmond Reclame is sneller, veiliger en biedt een betere gebruikerservaring > alles om een bezoeker beter te informeren en te laten converteren naar een gericht advies.
De website is modulair van opzet en, zoals je van ons mag verwachten, gebouwd in de laatste van versie van Umbraco. Hiermee is de website direct future proof. Hij wordt automatisch geüpdatet naar de nieuwste versie zodat hij altijd veilig en actueel is.
Door een onderzoek naar wat andere organisaties in deze markt doen signaleren we een lijst met inhoudelijke verbeterpunten. Centraal hierbij staat de adviserende rol van Rijnmond, in plaats van het aanbod. Dit vertaalde zich in het schrijven van meer cases, en een kennisbank.
Met de nieuwe naam en website ‘in place’ kon worden gestart aan het informeren en activeren van de doelgroep. Met een goede analyse en een op de doelgroep afgestemde propositie ontwikkelden we een campagne om een whitepaper over effectief je doelgroep bereiken via de regionale radio. De lead-campagne levert niet alleen wekelijks de gewenste hoeveelheid kwalitatieve leads, hij zorgt tevens voor een groot bereik én bekendheid van Rijnmond als adviseur in het regionaal adverteren.
“Dankzij de alles in één aanpak van Alion pakten we verschillende uitdagingen tegelijk aan. Ik ben ontzettend blij met onze nieuwe naam, nieuwe website en de resultaten van de online marketing die Alion voor ons heeft gerealiseerd”
Daan Verberne Sales, Marketing & Communicatie manager Rijnmond
Mogelijkheden bespreken?
Meer weten of met ons werken? Neem dan contact op met Niels.