Steel Protection Group
Nieuw merk en website voor Steel Protection Group
De nieuwe leiding van Brabant Groep, de grootste straler en coater in de Benelux, had een aantal uitdagingen op het gebied van hun merk, website en marketing.
In de afgelopen jaren is er onder nieuw bestuur van de Steel Protection Group een professionalisering ingezet op het gebied van operatie, duurzaamheid en leiderschap. Nu is het tijd voor de volgende stap: een beter merk, een passend verhaal naar buiten én een representatieve website.
Verschillende Uitdagingen
Met een viertal werkmaatschappijen door Nederland en België levert de Steel Protection Group een totaaloplossing als specialist voor het stralen en conserveren van alle soorten staal op grote schaal. Oftewel industrial blasting & coating. Tot de klanten horen de grotere staalhandelaren, gerenommeerde bedrijven werkzaam in de (Petro)chemie, bouw en natte waterbouw. In de nieuw context liggen de uitdagingen op een passend merk en veel sterkere online presence.
Passend merk
Steel Protection Group was voorheen bekend onder meerdere namen, zoals Staalstraal Brabant, Euroblast, Straco Heerenveen, STC Noord-Nederland en Brabant groep. Als bekende naam in de staal beschermende industrie was er behoefte aan één uniform verhaal en een overkoepelende nieuwe naam die voor alle locaties in de Benelux gebruikt kon worden.
Online presence
Met een nieuwe naam was het ook tijd voor een nieuwe website. Die overzicht geeft van alle activiteiten en locaties én bezoekers motiveert om een vervolgstap te zetten. Zoals het opnemen van contact of aanvragen van informatie. De website diende uiteraard zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google te verschijnen wanneer naar informatie over Steel Protection Group of haar dienstverlening wordt gezocht.
Aanbevelingen uit de Touchpoint scan
Bij Alion starten we dit soort projecten altijd met een Touchpoint Scan. Dat is een inventarisatie op 7 raakvlakken tussen merk en mens. Zo onderzoeken we het merk, de user experience (UX), techniek, SEO, content van de website, de social presence en de advertising inzet. De uitslag is voorzien van een heldere scorecard én bevat adviezen tot verbetering van je digitale touchpoints.
Voor Steel Protection Group kwam naar voren dat de techniek en vormgeving van de eerdere website niet meer van deze tijd was. Dat schaadde de geloofwaardigheid en de zoekpositie van Brabant Groep. Terwijl het merk een prachtige geschiedenis kent en er daardoor een goed verhaal te vertellen is.
Daarnaast is het werk van Steel Protection Group zeer indrukwekkend om te zien. De output van de locaties is vaak erg groot en vol kleur of glans. Het werk zelf is juist interessant omdat het door vakmensen op enorme locaties met indrukwekkende machines gebeurt. Door dit beter naar voren te brengen kan het verhaal van Steel Protection Group veel overtuigender verteld worden.
Een nieuw verhaal
Voor de nieuwe naam 'Steel Protection' deden we onderzoek en schreven we een passende Brand Strategy en pakkende slogan: Protecting steel to last. Het nieuwe verhaal draait om de unieke kernmerken en kernwaarden: Vakmanschap, expertise, de wil om te vernieuwen en het feit dat Steel Protection Group de grootste straler en coater in de Benelux is.
Een nieuw design
Met de nieuwe naam en scherpe verhaal in het achterhoofd ontwikkelden we een eigentijdse look & feel. Het logo is geïnspireerd op de machines die in de locaties worden gebruikt om te stralen, maar is tegelijk goed bruikbaar als unieke identifier. Samen met moderne strakke letters en actiegerichte kleuren ontstond er een visual design waar het merk jaren mee vooruit kan!
Een snelle en converterende website
Met een nieuwe stijl en verhaal was de website toe aan een verbeterslag. We maakten daarbij dankbaar gebruik van de bevindingen uit de Touchpoint scan, maar ook onze baanbrekende manier om snel goede websites te realiseren voor onze klanten; Steel Protection Group heeft nooit meer een nieuwe website nodig!
De nieuwe website van Steel Protection kreeg een eigentijdse vormgeving en biedt toegankelijke content. De inhoud van de website kan eenvoudig worden beheerd met behulp van een gebruiksvriendelijk Content Management Systeem (CMS) Umbraco.
Vanaf het eerste contact was het duidelijk dat we met een team van experts te maken hebben.De communicatie met Alion verliep buitengewoon soepel. Er wordt meegedacht, feedback gegeven en goed geluisterd naar wat onze wensen waren. Het eindresultaat heeft al onze verwachtingen overtroffen, ons personeel, klanten en leveranciers gaven veel positieve reactie's.
Dennis Brehm Steel Protection Group
Mogelijkheden bespreken?
Meer weten of met ons werken? Neem dan contact op met Niels.