SNS

Zakelijk verzekeren met persoonlijke aandacht

Met een verbeterd assortiment aan verzekeringen helpt SNS ondernemers, op een persoonlijke manier. Om dit pakket onder de aandacht van ondernemers te brengen ontwikkelde Alion een relevante campagne.

Het nieuwe SNS Zekerheidspakket bestaat uit in totaal 19 zakelijke verzekeringen waarmee veel verschillende branches en rechtsvormen kunnen worden bediend. Deze producten an sich zijn niet uniek, maar wat wél uniek is, is dat je ze als ondernemer in een persoonlijk gesprek bij één van de 200 SNS winkels kunt afsluiten.

Onbekend maakt onbemind

Dat SNS zakelijke verzekeringen verkoopt is onvoldoende bekend bij ondernemers. En al helemaal dat ook kleine ondernemers dat in een persoonlijk gesprek in één van de 200 SNS Winkels in de buurt kunnen doen. Door het vergroten van de awareness van de goede zakelijke verzekeringen van SNS, én de unieke manier van informeren en afsluiten, kunnen er meer zakelijke verzekeringen worden afgesloten.

Daarom moet SNS in de campagne gepositioneerd worden als dé partij waar je als ondernemer je zakelijke verzekeringen wilt afsluiten. Oftewel: ‘Zakelijk verzekeren met persoonlijke aandacht’ .

Uitgebreid doelgroep onderzoek

De basis van een goede campagnestrategie vormt altijd een uitgebreid doelgroeponderzoek. Voor dit project zijn we in gesprek gegaan met een aantal ondernemers uit de doelgroep en zijn we op bezoek geweest in een SNS Winkel. Deze inzichten konden we goed gebruiken bij het opzetten van het creatieve concept van de campagne.

Hoe maakt de campagne het onderscheid?

Door in te spelen op de voor de ondernemer relevante delen van de propositie. Speel in op het ‘moment of truth’: het moment waarop de ondernemer over een zakelijke verzekering nadenkt: bij het openen van een zakelijke rekening of het bespreken van een hypotheek. Het is dan ook slim om voor de ondernemer herkenbare situaties in beeld te brengen.

Maar leg vooral ook uit wat het voordeel van ‘persoonlijk contact’ is. Dat het kosteloos is en dient om te informeren. Het is dus geen duurbetaald advies. Als we het dan toch over het gesprek zelf hebben: geef de ondernemer duidelijkheid vooraf, leg op de landingspage uit hoe het gesprek verloopt, welke vragen de ondernemer kan verwachten, en zelf kan stellen.

En als laatste: stem de inhoud zoveel mogelijk af op regio. Geef aan waar de SNS Winkel in de buurt is. Dat geeft vertrouwen én verlaagt drempels.

Van aandacht naar interesse en van interesse naar actie!

De campagne wil aandacht voor de propositie genereren. Dat doen we in de campagne door in te spelen op de latente behoefte van de doelgroep “Risico’s horen bij ondernemen, welke verzeker jij?” te koppelen aan het maken van een afspraak in een SNS winkel. De See / Think campagne werd via Social media en display advertising geserveerd.

In de actiefase onderscheiden we een drietal types: de prijsbewuste, de productgerichte en de flexibele ondernemer. Voor iedere groep zijn vervolgens aparte ‘Do’ uitingen ontwikkeld. Elk gericht op een zo hoog mogelijke conversie door het benoemen van de specifieke voordelen van de zakelijke verzekeringen van SNS.

En is er een afspraak in de Winkel? Dan geeft de campagne de ondernemer direct het gevoel ‘op de goede plek’ te zitten door een locatiegebonden uiting te tonen waarin bijvoorbeeld ‘ondernemend Pijnacker’ wordt uitgenodigd om binnen te lopen voor een goed gesprek over zakelijke verzekeringen.

Mogelijkheden bespreken?

Meer weten of met ons werken? Neem dan contact op met Niels.

Managing Partner

Niels Bovendeur

+31 (0) 152191650