Case

Realtime vakantiekriebels met Transavia

Klant

Transavia

Focus

Digital advertisement

Transavia vroeg ons na te denken over communicatie en technische uitvoering van een retargetingcampagne voor klanten die wel naar vluchten kijken, maar nog niet overgaan tot een boeking. Daarbij is onze eerste vraag: hoe zorgen we dat een retargetingbanner geen storende boodschap wordt, maar super-relevante informatie geeft?

Strategie

We ontwikkelen voor iedere stap in de funnel een passende uiting. We maken de bezoeker weer enthousiast over de gezochte bestemming met video en sfeervolle afbeeldingen, we tonen alternatieve bestemmingen, vluchtprijzen en vragen naar het soort vakantie waar de bezoeker naar zoekt. Alle uitingen worden voorzien van actuele vluchtprijzen én het aantal nog beschikbare stoelen.

Wat is hier zo gaaf aan?

Het bedenken van 10 aansluitende creatieve boodschappen is al leuk, maar in dit project zijn het vooral de technische uitdagingen die onze digitale harten sneller doen kloppen.

 

Om de actuele vluchtprijzen en beschikbare stoelen te tonen, moeten banners realtime informatie kunnen gebruiken. Met een reguliere DoubleClick-implementatie kan dat niet. Automatische data-updates zijn binnen DoubleClick gelimiteerd tot 6 per dag. Te weinig om realtime het aantal beschikbare stoelen te tonen, daarom ontwikkelen we een geavanceerde banner die communiceert met een webservice van NMPI.

 

Het resultaat is een complete multichannel bannercampagne die van verschillende databronnen tegelijk gebruik maakt. Waarom dat gaaf is? Super-relevante informatie, aan elke bezoeker, op elk moment en op elk device. Ja, dat vinden we gaaf!

"Alion blinkt uit in het maken van complexe data-driven banners. We hebben in de afgelopen jaren veel geëxperimenteerd met nieuwe (mobiele) formaten en Alion neemt ons daarbij geregeld op sleeptouw."

Transavia

Resultaat

Met deze ongoing campagne wint Transavia een CTR stijging van 9% en een conversie stijging van maar liefst 30% ten opzichte van de vorige online strategie. Een resultaat waar we trots op zijn!

Meer weten?

Spreekt het bovenstaande proces je aan en wil je ons ook een ontwerpuitdaging voorleggen? Neem dan contact op met Daan of Kezia.

Neem contact op
Daan Verberne

Daan Verberne

Sales & Account Director

Kezia Sieters-Jansen

Kezia Sieters-Jansen

Accountmanager

Dit is ook interessant