WeCare
WeCare about your Healthy Breakfast
Daarom helpt WeCare, het nieuwe merk van Nutrition & Santé, mensen balans te vinden en de juiste keuzes te maken als het gaat om een gezonde leefstijl. Ideaal voor mensen die willen genieten van het leven én van eten, maar dat wel willen doen met behoud van een gezond lijf met een gewicht dat bij hen past.
Bij zo’n fris, nieuw merk hoort natuurlijk een introductiecampagne. Aan Alion de taak om de online introductiecampagne te ontwikkelen en daarmee WeCare met haar doelgroep te verbinden.
Digitale identiteit
Een goede campagne begint bij een goede merkstrategie. Omdat WeCare een nieuw merk is, ligt haar merkidentiteit nog niet volledig vast. Een mooie uitdaging voor onze Creative Developers.
Tijdens het ontwikkelen van deze campagne zijn zij, samen met de klant, steeds weer op zoek gegaan naar de juiste invulling van de strategie, de online merkidentiteit en de campagne. Door snel en veel te schakelen hebben we hierdoor de digitale merkidentiteit van WeCare verder uit kunnen werken. Niet alleen in beeld, maar ook in animatie en geluid.
Hoe hebben we dat aangepakt?
Allereerst hebben we de campagnestrategie bepaald. Daarbij adviseerden we niet alleen over de berichtgeving per doelgroep en per stap van de salesfunnel, maar ook over welke online kanalen en marketingmiddelen geschikt zijn om de boodschap te verspreiden. In deze case hebben we gekozen voor een mix van video, social- en display advertising en daarmee de basis gelegd voor specifieke, gerichte en relevante communicatie met de doelgroep.
Tijd om de content te creeëren. Een proces waarbij we veel geschakeld hebben met de mensen van WeCare. Samen vertaalden we de merkstrategie naar sterke online content, die de doelgroep aanspreekt en verleidt om met het merk een verbinding aan te gaan.
De campagne toont herkenbare obstakels bij het volhouden van een gezonde leefstijl en de oplossing die WeCare biedt. Dankzij de sterke combinatie van creativiteit en techniek binnen Alion was ook de vertaling van de vette anmimaties naar HTML5 display banners haast een fluitje van een cent.
Wat was het resultaat?
Brand awareness, dat was het doel van de campagne. Hiervoor produceerden we diverse video’s voor social media zoals YouTube en Instagram, social images en display advertenties. Allemaal in de campagnestijl en voorzien van aansprekende animaties en modellen.
En met succes! De campagne versloeg alle bekende benchmarks met een CTR (Click Through Ratio) van maar liefst 0,13% en een uitkijk ratio van 87%!
Mogelijkheden bespreken?
Meer weten of met ons werken? Neem dan contact op met Niels.