CompaNanny

Werken bij CompaNanny

Kinderopvang CompaNanny groeit hard. Er worden in rap tempo nieuwe vestigingen geopend. En dat in een markt waar de arbeidsmarkt kampt met krapte. Hoe zorg je dan voor voldoende aanwas van nieuwe kandidaten?

Het begint met het merk

Waarom zou je als pedagogisch medewerker juist wél voor jouw organisatie willen werken? Een deel van deze keuze heeft te maken met de positionering. Doordat CompaNanny zich als ‘de expert in kindontwikkeling’ in de markt zet is ze niet alleen aantrekkelijk voor (aanstaande) ouders, maar óók voor mogelijke kandidaten. De positionering laat zien dat de kwaliteit van werk, persoonlijke groei en klanttevredenheid hand in hand gaan.

Een aparte 'Werken bij' website

Daarna volgt de website, het centrale platform waar de positionering echt kan worden ervaren. Welke informatie zoekt een kandidaat? Hoe presenteer je deze optimaal? Hoe zorg je ervoor dat je bezoekers zo effectief mogelijk kunt omzetten in conversies? Vragen die we bij Alion dagelijks beantwoorden. Het bijzondere aan deze case is echter dat we tegelijk met de ‘werken bij’ website de algemene website voor CompaNanny ontwikkelden. En dat bood meer voordelen.

De voordelen van modulair bouwen

Om te voorkomen dat er twee verschillende websites worden gebouwd met dito kosten, hebben we een platform ontwikkeld met componenten en vooral een goed proces. Door te bouwen in modulaire componenten zijn we nu in staat snel diverse type pagina’s te ontwerpen en te bouwen. Zo behoort dubbel werk tot het verleden. 

Koppeling met Ubeeo

De ‘werken bij’ website moet communiceren met het sollicitatiesysteem Ubeeo. Dat kan uiteraard via API’s. Waar dit voor veel systemen vaak meerwerk en gedoe oplevert, zeggen wij altijd: Umbraco! Dit is precies weer zo’n goed voorbeeld: Umbraco kan veel verschillende API’s aan, en dus behoorde het voeden van de ‘werken bij’ website met vacatures uit Ubeeo ineens tot de mogelijkheden. Dit scheelt veel handwerk en zorgt voor een professionele weergave.

Geoptimaliseerd voor bezoekers en zoekmachines

Uiteraard moet de website op SEO ook goed scoren. We hebben, in nauwe samenwerking met Martin & Lewis,een content migratie gefaciliteerd om er voor te zorgen dat de SEO score van de oude site bewaard bleven en verbeterden. Het voordeel van Umbraco hier was, dat het alle wensen van een SEO experts in vervulling kon laten gaan.

Het resultaat: een werken-bij website die aansluit bij de wensen van kandidaten, vindbaar, snel en toegankelijk is, en die makkelijk te managen is in het gebruiksvriendelijke Umbraco CMS en met Ubeeo koppeling.

Mogelijkheden bespreken?

Meer weten of met ons werken? Neem dan contact op met Niels.

Managing Partner

Niels Bovendeur

+31 (0) 152191650