Advertising

Campagnestrategie

Een glashelder cross-device, crossmediaal campagneplan waarin iedere doelgroep (B2B of B2C) op het juiste moment de juiste boodschap ontvangt. Too good to be true? Niet met een campagnestrategie van Alion.

Een recept voor succes

De belangrijkste touchpoints in de customer journey worden bepaald en er worden creatieve concepten ontwikkeld voor ieder touchpoint. Relevantie staat daarbij voorop: we optimaliseren de content voor alle touchpoints.

 

Het resultaat van de campagnestrategie is een volledig geoptimaliseerd cross-device en cross-mediaal creatief campagneplan. Overzichtelijk en duidelijk samengebracht in een handig slide deck. Een glasheldere briefing voor alle betrokken partijen en stakeholders, waarmee de campagne de best mogelijke start krijgt.

 

De bijbehorende digitale media strategie bevat alle karakteristieken van de campagne, tactieken per kanaal, budgetverdeling en planning. We hebben veel artikelen met nuttige tips en waardevolle kennis geschreven over campagnestrategie, die kun je hier teruglezen.

Ontvang onze Display Cheat Sheet

Welk type display advertising en welke kanalen zet je in voor optimaal resultaat? Het Display Cheat sheet legt uit welke mogelijkheden er zijn en wanneer je deze het beste kunt gebruiken.

Je geeft ons toestemming om je gegevens te mogen gebruiken om contact met je op te nemen nav deze whitepaper. We verstrekken je gegevens nooit aan derden.

De voordelen van een goede campagnestrategie

Gericht

Behaal betere campagneresultaten, zoals ROI of ROAS met hetzelfde mediabudget door de gerichte communicatie van een campangestrategie.

Startpunt

Een campagnestrategie is het beste startpunt voor de productie van creative advertising assets

Waardering

Onze klanten waarderen ons met 5 sterren, je kunt vertrouwen op de kwaliteite en ervaring van Alion

Een complexe opdracht die ze tot een zeer goed einde hebben gebracht. Alion staat voor snelle en open communicatie, klantgerichtheid, kwaliteit, innovatie en slim meedenken.

Maarten van Minnen

Roche Diagnostics

Ontvang binnen 2 werkdagen een offerte

Wil je snel verder met je campagne? Neem dan contact op met één van onze accountmanagers. Ze helpen je graag en goed verder. Bijvoorbeeld met een intakegesprek, of direct een offerte. Dat kan al binnen 2 werkdagen.

Daan Verberne

Daan Verberne

Sales & Account Director

Kezia Sieters-Jansen

Kezia Sieters-Jansen

Accountmanager

Het proces: een vertaling van de klantreis

We starten met een uitgebreide intake en onderzoek. Door het merk, propositie, de doelgroep(en), customer journeys, KPI’s en de algemene communicatiestrategie in kaart te brengen ontstaat het fundament voor een geslaagde strategie.

 

Aan de hand van deze data ontwikkelen we een volledige campagnestrategie (of full funnel of funnelstrategie). We vertalen de klantreis naar de juiste invulling van de digitale touchpoints. Dat doen we meestal in deze stappen:

Vier fases van je communicatie

See

De See fase wordt ook wel de awareness, touch (uit touch, tell, sell) of attention (uit attention, interest, desire, action) genoemd. Voor de doelgroep start hier de customer journey. Het is dus essentieel om op een opvallende manier de juiste informatie te delen waarbij de gebruiker geïnspireerd raakt.

Think

De think fase wordt ook wel tell of interest (en desire) fase genoemd. Nu de doelgroep bekend is met de propositie is het zaak ze van aandacht naar interesse te krijgen. Dat doen we met relevante overwegingsfactoren zoals vergelijkingen, USP’s en UBR’s, beïnvloedingsprincipes van Cialdini. Het doel in deze fase is om van overweging om te zetten in overtuiging.

Do

Tijd voor actie! In de Do fase willen we van een overtuigde doelgroep naar de echte actie. Deze fase ken je wellicht als action of sell fase. De gewenste actie is bijvoorbeeld een conversie, een verkocht artikel, een lead, een inschrijving of abonnement.

Care

Het doel in deze fase in de funnel is het verkleinen van buyers-remorse en het verkrijgen of vergroten van vriendschap tussen merk en doelgroep. Dat kan op termijn leiden tot ambassadeurschap, up- of cross sell. Display advertenties worden ingezet worden om dit gevoel te versterken.

Relevante cases

Wanneer heb je een campagne strategie nodig

Je weet dat je aan een goede campagnestrategie toe bent als je één van de onderstaande punten herkent. If so, aarzel niet en neem contact op!

  • Zonder campagne strategie is campagne voeren als schieten met hagel
  • Ik wil het advertentiebudget van mijn merk optimaal benutten
  • De strategie van mijn campagne moet naadloos passen bij ons merk
  • Ik wil geen duur Amsterdams reclamebureau, maar wel een effectieve campagne
  • Ik zoek een agency dat me voor de lange termijn kan helpen

Wat is een campagnestrategie?

Hoe helpt een campagnestrategie mijn doel bereiken?

Hoe lang duurt het maken van een campagnestrategie?

Wat kost een campagnestrategie?

Waarom kies je Alion voor een campagnestrategie?

Ik wil graag een offerte!

Meer weten?

Neem contact op met onze accountmanagers als je meer wilt weten. Zij helpen je graag!

Daan Verberne

Daan Verberne

Sales & Account Director

Kezia Sieters-Jansen

Kezia Sieters-Jansen

Accountmanager

Relevante artikelen
Onze diensten