VSVK
VSVK groeit, ook digitaal!
VSVK, een bedrijf in de infra, groeit naar landelijke bekendheid. Een bijhorende krachtige uitstraling ontbrak echter nog. Offline, maar zeker ook online. Een perfecte uitdaging voor Alion.
Lees over een project van branding tot aan een gebruiksvriendelijke Umbraco website. Klaar voor heel Nederland, klaar voor de toekomst!
Over VSVK
VSVK is een samenvoeging van de bedrijven VSVK, JADO en Eijgenraam. Het bedrijf staat voor een breed scala aan werk binnen de inframarkt. In de rol van personeelwerver, maar vooral als onderaannemer. Hun werkzaamheden lopen uiteen van het plaatsen van wegafzettingen tot de realisatie van grotere projecten voor bewegwijzering en openbare verlichting. Vanwege de enorme groei wordt voor VSVK een groter onderkomen in Pijnacker gebouwd. De nieuwe locatie bestaat uit twee gebouwen met een kantoor van maar liefst 1.000m2 kantoor en 9.500m2 aan bedrijfsruimte.
Uitdaging
Het bedrijf is niet alleen klaar voor een grotere locatie, maar ook voor meer naamsbekendheid. Klaar voor de stap naar een grotere dekking, naar landelijke impact. Een duidelijke koers.
Aan Alion de vraag om een nieuwe uitstraling neer te zetten. De grootste uitdaging hierbij is het behouden van de huidige bekendheid, maar wel met een hedendaagse uitstraling, die kracht en vertrouwen uitstraalt. Een uitstraling die past bij het merk, het bedrijf en de werkzaamheden.
Niet alleen een nieuw logo en branding, maar ook het samenvoegen van drie sites maakt onderdeel uit van de uitdaging. Er moet 1 duidelijke, gebruiksvriendelijke website komen. Een site die bovendien de groei van VSVK aan kan. De website moet een goede basis leggen voor een flinke ontwikkeling in de toekomst waarbij een deel van de dienstverlening zelfs digitaal kan.
Aanpak
In nauwe samenwerking met de klant zijn we gaan bouwen aan de branding en merkbeleving. Een lerend en toetsend proces waarbij we kleuren en logo’s op hoogwerkers, vrachtauto’s en ander materiaal testten. We hebben naar de directe concurrentie gekeken. Welke lessen leer je daaruit? En wat werkt wel goed, wat niet? Je wilt opvallen binnen de concurrentie, maar de herkenning moet niet verloren gaan. Een unieke uitstraling binnen het hele speelveld werd het streven.
Next step was het doorvoeren van de nieuwe uitstraling in één leidende website. Veel sparren met de klant waarna onze specialisten het bouwen in Umbraco uit handen namen.
Het resultaat
Een samenhangende krachtige huisstijl die vertrouwen wekt bij zowel bestaande als nieuwe klanten, nieuwe werknemers en in het straatbeeld. Een duurzame stijl die bruikbaar is in zowel de digitale als de analoge wereld. Bovenal zijn we geslaagd in de mix uniciteit én herkenbaarheid. Het logo is een mooie evolutie op wat VSVK is en wil worden.
Daarnaast staat er een website die het verhaal van VSVK goed vertelt. Het beste vanuit de drie bestaande sites. Het informeert en inspireert elke doelgroep. In Umbraco CMS hebben we de website ‘slim gebouwd’ waardoor deze mee kan bewegen met de snelle groei van VSVK. Op korte en lange termijn. Medewerkers binnen VSVK krijgen een snelle training waardoor iedereen zijn of haar gedeelte van de site gemakkelijk kan onderhouden.
Mogelijkheden bespreken?
Meer weten of met ons werken? Neem dan contact op met Niels.